Wednesday, October 28, 2009

prison break

prison break - penjara pecah !!!

hidup sekarang sangat membosankan tanpa prison break...
rancangan2 tv sekarang ini memang tidak ada kualiti...
aku sangat merindui kelibat2 scofield, burrows, t-bag, sucre, mahone, sara dll

season 1

season 2

season 3

season 4

Sunday, October 25, 2009

25 oktober

kisah untuk hari ini 25 oktober...

balek kerja pagi tadi terus ke petronas untuk isi minyak... jarum meter minyak pada dashboard kereta sudah berada di paras2 terakhir...

tiba2...
satu keluarga dalam kereta kancil panggil aku...
owhhh... rupa2nya pak anjang dan mak anjang...
"kitorang nak pergi serdang kenduri rumah achik, nak ikut tak?"
"boleh jugak... nak pergi dgn keta sape??"
"naik kancil laaa... nanti awak boleh tido dalam keta"
"okaylaa..."

bukak dompet duet tinggal tak banyak... so aku withdraw empat ratus...
niat nak hulur kat bakal tetamu Allah...
lepastu kalau jumpa mak... nak bagi duet pusaka...

sampai kat rumah diorang dah tunggu kat depan rumah...
aku pon mandi2... siap2 amek baju melayu dan apa yg patut...
terus kunci rumah... kunci keta...

kitorang breakfast kat depan sekolah parit bunga...
(celaka.... spek aku tertinggal... tensyen aku... kalau kalut2 macam ni mmg ade benda yg aku lupe nak bawak)

dalam keta aku tido... sampai kat seremban aku terjaga balek...
so aku guide driver utk destinasi yg ditujui...

sampai kat rumah achik... ramai yg dah sampai...

"SELAMAT PERGI KE TANAH SUCI MEKAH KPD ACHIK, PAKCIK SHAHRIL & MAK LONG"
"semoga sentiasa sihat ketika menjadi tetamu Allah"

Saturday, October 24, 2009

ERT

ERT training numonyx 2009

memang susah jadi bomba...
kepada semua... api kecil menjadi kawan... besar menjadi lawan...

pic kenangan bersama abang bomba

Wednesday, October 07, 2009

uncle john @ tanjung agas muar

new opening
uncle john kopitiam muar branch
location at tanjung agas, muar
near to giant hypermarket